Nieuws

print
  • 10 november 2023

    Oproepnummer 02-2050055 van de juridische helpdesk van Agentschap Integratie en Inburgering blijft hetzelfde, maar onze keuzetoetsen zijn gewijzigd: toets 1 is voor vragen over vreemdelingenrecht (elke werkdag van 9.00 tot 12.30 uur), toets 2 is voor vragen over internationaal familierecht (dinsdag en vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur).

    Vluchtelingenwerk Vlaanderen geeft nu juridisch advies over asielprocedure en asielopvang op hun eigen Infolijn 02-2254411, op keuzetoets 1 (dinsdag en vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur).

  • 4 juli 2023

    Voortaan is onze telefonische helpdesk alleen open in de voormiddag, en niet meer op woensdagnamiddag. We versterken de lijnen in de voormiddag.

  • 10 mei 2022

    Geactualiseerd: ontdek jaarverslag 2022 en 2021 van Agentschap Integratie en Inburgering, met dienst vreemdelingenrecht en internationaal familierecht

  • 23 juli 2021

    Hoe zorgden we ervoor dat je op ons kan blijven rekenen, ook in coronatijden? Die vraag staat centraal in ons jaarverslag 2020. Klanten en collega’s delen hun ervaringen.

     

  • 11 juni 2020

    In 2019 beantwoordde de juridische helpdesk 10.341 vragen over vreemdelingenrecht en internationaal familierecht. We verzorgden 28.357 tolk- en vertaalopdrachten. Onze vormingen hadden samen 7.965 deelnemers van verschillende organisaties en lokale besturen. Wie zijn die mensen die gebruik maakten van onze dienstverlening? Wat hebben onze collega’s hierover te vertellen? Ontdek de verhalen en cijfers in ons online jaarverslag!

  • 31 maart 2020

    De concrete gevolgen van coronamaatregelen sinds 13-3-2020 tot nu op verblijfsaanvragen, -procedures, -documenten en rechten van vreemdelingen

  • 28 juni 2019

    In 2018 beantwoordde de juridische helpdesk 10.202 vragen over vreemdelingenrecht en internationaal familierecht. We verzorgden 27.558 tolk- en vertaalopdrachten. Onze vormingen hadden samen 11.731 deelnemers van verschillende organisaties en lokale besturen. Wie zijn die mensen die gebruik maakten van onze dienstverlening? Wat hebben onze collega’s hierover te vertellen? Ontdek de verhalen en cijfers in ons online jaarverslag!

  • 3 september 2018

    Vanaf 3-9-2018 geven we helpdeskadvies via één centraal telefoonnummer

  • 19 oktober 2015

    Een overzicht met links naar meer info over de procedure en de rechten "van asielzoeker tot erkende vluchteling of subsidiair beschermde".