Wat is de infosessie?

De infosessie is de startdag van het traject.
Je ontdekt wat het beroep sociaal tolk inhoudt:

  • Je komt er te weten welke vaardigheden en competenties je nodig hebt.
  • Je krijgt informatie over het opleidings- en certificeringstraject sociaal tolken.
  • Je krijgt informatie over de werkomgeving.
  • Je kan vragen stellen.

Hoe lang duurt het? Een halve dag (3 uur).

Hoeveel kost het? Deelnemen is gratis.

 

Wie mag deelnemen aan de infosessie?

Kandidaten die een geldig bewijs van hun B2-niveau Nederlands kunnen voorleggen. Welke bewijzen aanvaarden wij? 

Kandidaten die een knelpunttaal spreken.
De knelpunttalen staan bij elk inschrijvingsmoment duidelijk vermeld op de infofiche. 

 

Wanneer kan ik een infosessie bijwonen?

De dienst Certificering Sociaal Tolken en Vertalen organiseert ongeveer drie keer per jaar infosessies.
Wil je weten welke infosessies er al gepland zijn? Abonneer je op onze nieuwsbrief en neem een kijkje in onze kalender

 

Hoe inschrijven?

  • Kijk naar het inschrijvingsmoment via de kalender of blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.
  • Schrijf je tijdens het inschrijvingsmoment in via het vormingsoverzicht.
  • Volg de stappen van het invulformulier en voeg je bewijs B2 Nederlands toe. 
  • Je krijgt automatisch een bericht dat we jouw inschrijving hebben ontvangen.
    Opgelet: dit is geen garantie van deelname!

Raadpleeg regelmatig onze kalender.

 

Hoe weet ik of ik kan deelnemen?

We maken de selectie pas na afloop van de inschrijvingsperiode. Onze selectie hangt af van de knelpunttalen op dat moment. 

Ben je geselecteerd? Dan krijg je een bevestigingsmail.

Ben je niet geselecteerd? Dan krijg je een bericht dat de infosessie volzet is.

 

Extra informatie