We gaan op een interactieve manier aan de slag met de communicatie in je team en met je cliënten.

Voor medewerkers in de dienstverlening die werken met een divers cliënteel of personeelsbestand.

Vrijdag 31 januari 2020, van 10.00 tot 16.30 uur

Hendrik Consciencegebouw, Koning Albert II Laan 15, 1210 Sint-Joost-ten-Node, lokaal Conscience_ 2AB01

100 euro (Ben je vrijwilliger? Vraag je gratis deelname.)

Je beseft het niet altijd, maar je communicatie wordt sterk beïnvloed door je referentiekaders en die van je gesprekspartners. Door deze vorming zal je je eigen referentiekader beter begrijpen en de wereld ook door de ogen van anderen leren zien. Zo kan je je communicatie effectiever maken, bepaalde situa-ties beter beheersen en relaties ontwikkelen op een aangenamere manier.
Wat komt er aan bod?
• Je leert wat culturele identiteit, waarden en normen zijn.
• Je maakt kennis met de culturele identiteit, waarden en normen van jezelf en van je organisatie in een superdiverse samenleving.
• Je denkt na over de impact van culturele verschillen op professionele relaties.
• Je krijgt tips en tools die je kan gebruiken bij interculturele communicatie.
• Welke valkuilen zijn er bij interculturele communicatie? Hoe vermijd je ze?
• Je versterkt je eigen interculturele competenties aan de hand van voorbeelden uit de praktijk.

Agentschap Integratie en Inburgering
Yao Issifou en Tinne Nuyts